Przemysław Boroński, AsstrA Sunkiasvorių Krovinių skyriaus vadovas, šneka apie negabaritinių ir sunkiasvorių krovinių transportavimą AsstrA-Associated Traffic AG kompanijoje.
-Kaip veikia sunkiasvorių ir negabarininių krovinių pervežimas AsstrA įmonėje?
AsstrA-Associated Traffic AG įmonėje, sunkiasvorių krovinių padalinys yra atsakingas už negabaritinių ir sunkiasvorių krovinių gabenimą. Jau daugiau nei dešimt metų mes teikiame visapusiškas transporto paslaugas, naudodamiesi įvairiomis transporto rūšimis ir kompleksinėmis pristatymo schemomis. Mes pristatome krovinius naudodamiesi savo sunkvežimių parku, geležinkelio, jūrų ir upių transportu. Mes taip pat naudojamės keliomis ar daugiau transporto priemonių pristatant prekes. Šiandien vien tik ratų nepakanka. Naujos rinkos tendencijos atitinkamai plečia mūsų pasiūlymų galimybes.
- Kuriuos iš rinkos sektorių AsstrA sunkiasvorių krovinių skyrius aptarnauja?
"AsstrA" gabenamų negabaritinių krovinių rūšys daugiausia apima pramonines mašinas, kurios šiais metais sudarė beveik 30% bendrovės apyvartos. Pavasario sezono metu dauguma užsakymų yra susiję su statybos ir žemės ūkio mašinų transportavimu. AsstrA taip pat teikia transporto paslaugas metalurgijos, energetikos ir statybos pramonės įmonėms ir vykdo daugybę kitų pramonės rūšių projektų.
Koks didžiausias ribojantis veiksnys? Krovinio svoris, atstumas ar laikas?
Remiantis patirtimi, mūsų vaizduotė yra vienintelis tikrai ribojantis veiksnys. AsstrA sunkiasvorių krovinių skyrius vykdo negabaritinių krovinių vežimą praktiškai į bet kurią paskirties vietą. Šiuo metu mūsų populiariausi negabaritiniai krovinių gabenimo maršrutai yra tarp Vakarų Europos ir Balkanų, daugiausia Bulgarijos ir Rumunijos. Lenkijos-Rusijos ir Italijos-Rusijos kryptys taip pat turi didelę paklausą. Tačiau mes dažnai gauname neprognozuojamus užsakymus kroviniams, kurių svoriai ir tranzito terminai paverčia projektą, tarsi, neįmanomu.
- Ir kas tada?
Nieko nėra neįmanomo. AsstrA sunkiasvorių krovinių skyriaus pats didžiausias egzotinis iššūkis buvo projektas, kurį turėjome įgyvendinti 2014 m. kovo pabaigoje ir balandžio pradžioje. Jis susijęs su bitumino gamyklos (107 krovinių su 38 rinkiniais) transportavimu iš Lenkijos į Dramblio Kaulo Krantą Afrikoje. Transportavimas žeme buvo neįmanomas, todėl mes paruošėme krovinį išsiųsti laivu iš Gdansko, Lenkijoje. Krovinių matmenys ir parametrai nebuvo problema. Buvo laikomasi tradicinės kategorijos "C", kurių ilgis 15 m, plotis 4 m, aukštis 4 m ir svoris iki 45 tonų. Tačiau projekto koordinavimas ir vykdymas pareikalavo daug pasisaukojimo ir kantrybės, ypač dėl muitinės formalumų Abidjano uoste. Laivas užtruko apie 7 dienas gabenant krovinį, o apie 3 - uoste, o dokumentai - tiksliau, atskirų krovinių elementų nomenklatūra - turėjo būti keletą kartų taisomi. Asmeniškai man tai buvo nepamirštamos Velykos, praleistos priešais kompiuterį, su telefonu rankoje!
- Atrodo, kad gabenant negabaritinius krovinius reikalingi geležiniai nervai.
Būtent taip ir yra. Vykdydami projektą, visi sutelkę dėmesį į savo ir kitų eismo dalyvių saugumą. Gali atsitikti taip, kad mes netyčia užblokuosim tranzitą per kaimą ar nedidelį miestelį - ir tai nėra juokingas dalykas. Šypsenos ir pasitenkinimas ateina tik po to, kai pasibaigia sunkus gabenimas, kai krovinys saugiai pristatomas į paskirties vietą. Ir tik tuomet mes galime susimąstyti apie praėjusio gabenimo procesą. Ir visi vairuotojai gali šiek tiek atsipūsti!
- Kas atsitinka tada, kai geležiniai nervai nėra pakankamai stiprūs?
Tada ateina laikas būti kūrybingiems. Prisimenu vieną 2016 m vasaros naktį, pravažiavome vieną Vengrijos kaimą, gabenome beveik 9 metrų pločio krovinį. Pravažiavus gatvių šviestuvą, traktoriaus ašys nuslydo žemyn žole į griovį ir visas traktorius įstrigo vidurį purvynės. Gervė ir lynai nepadėjo. Visi mes, įskaitant pilotinių mašinų vairuotojus, griebėme kastuvus ir nuleidę medines sijas, rankomis pradėjome kasti traktoriaus ratus, Po intensyvios darbo valandos mes persikėlėme į priekį. Ryte po sėkmingo transportavimo, kažkas pasakė, kad kitą kartą turėtume pasirūpinti baidarėmis ir kajakais, kad atliktume tokį transportavimą. Po 15 minučių vis dar verkėme iš juoko ir džiaugsmo!
- Ar visada būna laiminga pabaiga?
Yra situacijų, kai būtų galima tuo abejoti. 2016 m. vienas projektas buvo susijęs su medienos gamybos linijos komponentų išardymu ir pristatymu iš Ispanijos į Bulgariją. Kai laimėjome pardavimų konkursą, paaiškėjo, kad kliento pateiktoje techniniuose dokumentuose įvyko klaida, o dauguma krovinių komponentų buvo daug didesni, nei tikėtasi. Kai kurių krovinių skersmuo buvo 5 m, o ne 3 m, o tai reiškia, kad kelių transportas visame maršrute buvo neįmanomas. Per ateinančias dvi savaites mes sukūrėme naują pervežimo schemą iš Portugalijos uosto Porto mieste, nes gabenimas per Ispanijos uostus dėl krovinio aukščio nebuvo įmanomas, o vėliau per Varnos uostą iki paskirties vietos. Laiko spaudimas buvo blogiausias veiksnys. Norėdami pristatyti gamyklos įrangą naujam savininkui iki liepos 3 d, mes turėjome suorganizuoti visų komponentų išmontavimą ir pakrovimą per 2 mėnesius nuo gegužės 4 d. Iki liepos 1 d. Mes tai sugebėjome įvykdyti. 322 rinkiniai, iš kurių 160 negabaritiniai rinkiniai 84 laivuose buvo pakrauti per labai trumpą laiką. Ir svarbiausia, kad krovinys buvo saugiai pristatytas savininkui be jokios padarytos žalos. Galų gale, viskas baigėsi sėkmingai!
- Tam tikra prasme, negabaritinių krovinių vežimas atrodo panašus į veiksmo filmą. Emocijos ima viršų.
Tame yra tiesos, adrenalino lygis tikrai išauga. Tiesa, turime turėti galvoje, kad prieš kiekvieną transportavimą, mes atliekame itin svarbius pasiruošimo darbus. Detaliai parengiame išsamius transporto planus, konsultuojamės dėl transporto rūšių, riedmenų atrankos, patikriname maršrutus ir įvertiname galimus rizikos faktorius. AsstrA įmonėje mes siūlome kompleksines paslaugas. Mūsų specialistai taip pat parengia atitinkamus dokumentus ir prireikus aktyviai dalyvauja vykdant projektą vietinės žvalgybos, kranų eksploatavimo, pilotavimo ir kt. priežiūros srityse.
- Vis vien, atsitinka taip, kad nepaisant visų šių pastangų, krovinys pasiekia tikslą, tačiau yra sugadintas.
Gyvenime viskas įmanoma. Todėl mes siūlome savo klientams visiškos rizikos draudimą iki 3 mln. eurų, kuris leidžia kompensuoti patirtus nuostolius. Prieš pradedant transportavimo darbus, mes visada įvertiname kelio infrastruktūrą, kad būtų galima važiuoti patiriant kuo mažiau problemų. Mes taip pat kiek įmanoma atsargiau sutvirtiname kiekvieną krovinį. Aš asmeniškai daug dėmesio skiriu analizuojant ir įvertinant padėtį po transportavimo. Toks įvertinimas duoda gerų įžvalgų konkrečiame projekte ir padeda mums projektuoti į ateitį. Tobulumas neturi ribų.