Sekant visotinės sveikos gyvensenos tendencijos, transporto ir logistiko sritis nusprendė neatsilikti ir taip pat pasirūpinti savo forma. Kompanijų grupės AsstrA-Associated Traffic AG Lean Manager & Data Protection Officer Mačei Tyburči pasakoja, kaip logistikos įmonei efektyviai numesti nereikalingus kilogramus.
- Mečei, ką numato pataupios logistikos koncepcija „Lean Management“?
Tai kultūra ir filosofija, kurios padeda veiksmingai plėtoti įmonę pagal priimtą strategiją ir visų darbuotojų poreikius. Bet tuo pat metu tai yra ir priemonės, kuriomis galima pasiekti šį tikslą.
„Lean Managemen“ padeda didinti Klientų pasitenkinimą. Be to, su jos pagalba galima patobulinti net sudėtingiausius įmonės procesus. "Pataupaus valdymo" koncepcija moko visapusiškai nagrinėti uždavinius ir žiūrėti į klausimus iš skirtingų požiūrių, kad nieko nepraleisti.
- Ar reikalingi logistikos sričiai „pataupūs“ sprendimai?
Žinoma. Visų pirma, "Lean Management" leidžia transporto ir logistikos sričiai veiksmingai valdyti ribotus išteklius, kad būtų galima pasiekti kuo daugiau su mažesnemis išlaidomis.
Pavyzdžiui, erdvė sandėliuose yra ribota, todėl mums reikia tinkamai valdyti prekemis, kad ten viskas tilptų. Būtina tinkamai valdyti pakrovimo procesą, kad optimalus krovinio kiekis tilptų į konteinerį ar sunkvežimį. Transporto dokumentai visada turi būti parengti laiku: ryšium su tuo reikia atsižvelgti į su mokėjimu susijusius procesus. Ir tai tik keletas klausimų, kuriuos turi spręsti kompanijos mūsų srityje. "LeanManAgent" koncepcija leidžia mums optimizuoti šiuos klausimus.
- Kaip atrodo „stebuklinga dieta“ pagal „Lean-Manager“ receptą?
Kad mūsų logistikos kompanija prarastų keletą nereikalingų kilogramų ir taptų "Lean", turime laikytis kelių taisyklių. Jos yra paprastos: perskaičiuoti, analizuoti ir optimizuoti laiko ir terminų procesus, siekiant atitikti Klientų lūkesčius ir remti mūsų įmonės vystymąsi.
- Ar logistikos sritis — tai paprasta veikla „Lean-Manager“?
Logistikos sritis, kaip ir kiti pramonės segmentai, turi savo ypatybes ir sudėtingus procesus. Tai lemia tai, kad „Lean-Manager“ sudėtingų, pažangių ir kartais neprognozuojamų operacijų optimizavimas yra rimtas uždavinys. Būtina atsižvelgti į daugelį veiksnių, įskaitant kintamumą (kuris atsiranda kiekvienoje srityje), žmogiškąjį veiksnį, ribotus resursus ir savininkų ir kitų proceso dalyvių lūkesčius.
Įdomu tai, kad transporto ir logistikos sektoriuje kartais sunku spamatyti patį procesą, nes jis vyksta kompiuteriuose ar darbuotojų galvose. Todėl čia viskas yra visiškai kitaip, nei, pavyzdžiui, gamyklose. Žinoma, tai apsunkina procesų analizę.
„Lean-Manager“ turi grįsti savo darbą konkrečiais duomenimis ir su procesu susijusiais faktais. Be to, operacijos turi būti vizualizuotos, ypač tos, kurios nėra matomos plika akimi. Tik po to galima atlikti išsamią analizę. „Pataupiose“ sprendimuose nėra vietos spėlionems ir prielaidoms: procesu vadovauja tik aiškūs faktai.
- Pateikite, prašau, pavyzdžių, kaip naudoti „pataupius“ sprendimus transporto versle.
Yra daug tokių pavyzdžių. Tačiau leiskite sutelkti dėmesį į keletą iš jų.
Visų pirma, tai yra VOC technika (angl. Customer Voice, vartotojo balsas). Ji daugiausia dėmesio skiria aktyviam įsiklausydamui į Kliento balsą, rezultatų prognozavimą ir galų gale - Užsakovo poreikių įgyvendinimą.
Antra, SOP (angl. Standard Operating Procedure, standartinė darbo procedūra). Tokios standartinės procesų įgyvendinimo procedūros pagreitina operacijas ir garantuoja aukštą paslaugų kokybę.
Taip pat verta paminėti CRM koncepciją (angl. Customer Relationship Management, santykių su klientais valdymo sistema). Tai pasireiškia santykių su Klientais ir partnerių kompanijomis valdymu.
Geras įrankis yra ir JIT principas (angl. Just in time, tiksliai laiku). Šis "Lean Management" koncepcijos požiūris rodo, kad procesai ir jų produktai yra įgyvendinami tiksliai laiku. Mes ruošiame dokumentus tik tada, kai to reikia. Neverta atlikti šio darbo anksčiau, nes kažkas gali pasikeisti, ir tada teks dar kartą rengti dokumentus. Nerekomenduojama ir kurti dokumentų paketo vėliau nei būtina, nes tai neigiamai veikia darbo kokybę su Klientu.
Yra ir dar vienas požiūris - Muda [red. japonų žodis, kuris reiškia kažką nenaudingą, nereikalingą). Tai yra nuostolių panaikinimas veiklos procesuose, kurie nepadidina bendrovės siūlomos prekės ar paslaugos vertės.
Reikia prisiminti, kad visos šios koncepcijos turi būti lydimos nenutraukiamu proceso tobulinimu ir konstruktyviu problemų sprendimu (angl. Problem Solving, problemų sprendimas).
- Šiandien „Lean Management“, o kas bus rytoj?
Vienas dalykas yra aiškus: „rytojaus“ Lean Management pereis į kitą etapą, kuris yra Robotic Process Automation (RPA). Taip vadinasi procesų, kurie anksčiau buvo optimizuoti naudojant įrankius „Lean“, automatizavimas. Juk pirmiausia procesas turėi būti standartizuotas ir tik tada galima bandyti jį automatizuoti. Ne visos operacijos gali būti automatizuotos. Ypač tai liečia procesus, kurie, pavyzdžiui, tiesiogiai susiję su Klientu. Visų pirma, Robotic Process Automation liečia pakartotinus standartinius procesus, kuriuos gali atlikti kompiuterinių programų pavidalo automatai (pavyzdžiui, informacijos srauto procesai) arba fiziniai robotai (pavyzdžiui, procesai sandėliuose).
Verta paminėti, kad RPA nepakeis „Lean“ koncepcijos, bet tik išplės procesų optimizavimo galimybes ir priemones. Be to, negalima pamiršti: galima automatizuoti tik tas operacijas, kurios anksčiau buvo sutvarkytos ir turi standartizuotą ir pasikartojanti procesą. Todėl visi procesai yra susiję vienas su kitu ir norint sėkmingai pereiti prie kito etapo, turite kompetentingai užbaigti ankstesnį.