Kinija – didžiausias Europos prekių importuotojas. Kasmet vis daugiau Europoje pagamintų produktų pasiekia Kiniją. Šiuo maršrutu dažniausiai prekės gabenamos geležinkeliais. Kokios importuojamos prekės iš Europos į Kiniją gabenamos konteineriuose?
Kinija – tai milžiniška rinka su 1,4 mlrd. potencialių vartotojų. Perkamoji galia auga kiekvienais metais. Kinai mieliau renkasi ne vietos, o importuotą produkciją, nes mano, kad europinės perkės yra kokybiškesnės. Eurostato duomenimis, 2000-2018 m. laikotarpiu santykis tarp Kinijos importo iš Europos ir eksporto pasikeitė iš buvusio disbalanso 20:80 % į balansą 50:50 %.
Ką Kinija importuoja iš Europos?
54% sudaro mašinos ir transporto priemonės. Pramoninės prekės užima antrą vietą. Toliau eina chemijos pramonės produktai, energija, žaliavos ir maisto produktai.
Kinai yra suinteresuoti importuoti iš Europos maisto prekes. KLR europiniai produktai yra labai populiarūs ir laikomi aukščiausios klasės. Kinijos rinka atsiveria importui iš užsienio, tai džiugina Europos bendroves. Kinijos vartotojai – tai nuolat auganti vidurinioji klasė, kuri tuojau pasieks pusę milijardo žmonių. Jie mielai perka importinius maisto produktus, nes yra įsitikinę, kad šie produktai yra saugesni, negu vietos gamintojų produkcija. KLR gyventojai renkasi organinius sveikus maisto produktus ir nori gauti šviežius produktus per trumpą laiką ir geromis kainomis. Operatyvų pristatymą geromis kainomis garantuoja ekologiškas geležinkelių transportas.
Geležinkeliu už Kinų sienos
Tarptautinės įmonių grupės „AsstrA-Associated Traffic“ AG klientai naudojasi kompleksinėmis eksporto į Kiniją paslaugomis. Prekių gabenimo iš Europos į Kiniją procesas vyksta dviem etapais. Pirmasis etapas apima krovinių Europoje surinkimą ir pristatymą į partnerių sandėlius šalia terminalų Lenkijoje, Vokietijoje, Čekijoje ir Baltarusijoje. Antras etapas – tai paslaugos geležinkelių terminaluose ir eksportavimas geležinkeliu į Kiniją.
„AsstrA“ LTL skyriaus specialistas Vlad Martin pasakoja apie pirmą etapą:
„Įmonių grupės specialistai organizuoja konteinerių užpildymą. Ką tai reiškia? Atskirų Klientų iš Europos kroviniai surenkami į konteinerį, kuris gabenamas į Kiniją geležinkeliais. Prekės surenkamos iš kelių ar net kelių dešimčių vietų Europoje: Prancūzijos, Italijos, Ispanijos, Vokietijos ir kt.
Reikia pabrėžti, kad kiekvienoje šalyje „AsstrA“ komanda įformina eksportą Kliento vardu. Tai supaprastina ir pagreitina gabenimo iki geležinkelio stoties procesą, nes pristatymo laikas yra labai svarbu. Prekės iš skirtingų punktų Europoje turi būti atgabentos į stotį griežtai numatytu terminu - just-in-time. Traukinių eismo tvarkaraštis nesikeičia. Jei kroviniai nebus pristatyti laiku, traukinys išvyks be užsakytų prekių.
Krovinių konsolidavimas vykdomas LTL etapu. Priklausomai nuo prekių naudojamos įvairios transporto priemonės: dengti sunkvežimiai, refrižeratoriai ir kt. Jei krovinio svoris nėra didesnis kaip 1 tona ir kai reikia skubiai pristatyti, „AsstrA“ ekspertai siūlo specialų VAN tipo automobilį.
Atgabentos prekės patenka į Partnerių sandėlį, kuris yra geležinkelių terminale arba šalia jo. Tada darbo imasi „AsstrA“ Kinijos padalinys, kuris perkrauna prekes į konteinerį ir organizuoja eksportą į Kiniją. Susidomėjimas tokio pobūdžio gabenimu nuolat auga“.
Prekės komplektuojamos Europos Sąjungoje, NVS ir Balkanuose. Kroviniai pristatomi į geležinkelio stotis Lenkijoje (Lodzė, Malaševičiai, Poznanė, Varšuva), Baltarusijoje, Vokietijoje ir Čekijoje. „AsstrA“ ekspertai siūlo kompleksines terminalo paslaugas ir organizuoja eksportą į Kiniją.
„Eksporto procedūra yra gana paprasta – pasakoja „AsstrA“ Kinijos skyriaus specialistas Pavel Širiajev. – „AsstrA“ ekspertai paima tuščią konteinerį ir vyksta pasikrauti į nurodytą ES, NVS arba Balkanų vietą. Galima pakrovimui pateikti standartinę priekabą.
Eksporto įforminimo procedūros atliekamos po pakrovimo. FTL atveju paruoštos prekės pirmiausia siunčiamos į tarpinį Partnerių sandėlį, kuris yra šalia geležinkelio terminalo.
Paskutinis žingsnis – konteinerio surinkimas terminale likus 3 dienoms iki traukinio išvykimo. Konteineris pristatomas tiesiai į geležinkelio terminalą arba traukinį. „AsstrA“ suteikia paslaugas geležinkelio terminale Lenkijoje (Lodzėje, Malaševičiuose, Poznanėje ir Varšuvoje), taip pat Baltarusijos, Vokietijos ir Čekijos stotyse“.
Kinijos importo apimtys iš Europos nuolat auga. Traukiniai vis dažniau važinėja tarp Europos ir Kinijos geležinkelių terminalų. Šiuo metu traukiniai iš Europos į Kiniją išvyksta kiekvieną savaitę priklausomai nuo maršruto. Tranzito iš Lenkijos į Kiniją laikas – 16 dienų.
„Kad „suspėtume“ į traukinį, vykstantį į Kiniją, pirmiausia reikia padaryti užsakymą ir gauti užsakymo patvirtinimo numerį, - tęsia Pavel Širiajev. – Reikia prisiminti, kad būtina atitikti keliamus reikalavimus, pvz., plombavimas, atitinkamų foto dokumentų parengimas.
Svarbu – fotografijos turi būti septynios. Pirmoje turi būti užfiksuotas tuščias konteineris, antroje – ketvirtadaliu pakrautas, trečioje – pusiau užpildytas, ketvirtoje – trim ketvirtadaliais užpildytas. Penktoje – visiškai užpildytas konteineris su uždaryta viena durų varčia, šeštoje – visiškai uždarytomis durimis, septintoje – su plomba. Šios procedūros reikalingos siekiant užtikrinti krovinio saugumą.“
Teisingas išdėstymas ir prekių apsauga konteinerio pakrovimo metu turi didelės įtakos krovinio saugumui.
„Prekės, eksportuojamos iš Europos į Kiniją, įveikia 10 000 km. Dažnai tai yra vertingi kroviniai. Prekės turi būti patikimai pritvirtintos, kad būtų išvengta pažeidimų transportuojant krovinį ir su tuo susijusių procedūrų metu.
Pažymėtina, kad geležinkeliais iš Europos į Kiniją galima gabenti visų rūšių krovinius, išskyrus pavojingus. Šiuo atžvilgiu šalių politika skiriasi. Kiekviena šalis turi savo reikalavimus dėl krovinių pavojingumo. Krovinys, kuris Europoje laikomas pavojingu, Kinijoje gali būti laikomas įprastu kroviniu.
Nepaisant kai kurių niuansų, europinės prekės tampa vis populiaresnės Kinijoje. Kinai mėgsta pirkti iš Europos, todėl Kinijos importo apimtys nuolat auga“, - apibendrina Pavel Širiajev.