Gabenimas konteineriniais traukiniais – sparčiai besivystanti logistikos šaka. Geležinkelis, jungiantis Tolimuosius Rytus ir Europą, dar vadinamas Naujuoju šilko keliu, yra jūrų ir oro transporto alternatyva gabenant krovinius iš Kinijos ir turi įtakos importo ir eksporto plėtrai. Šiuo metu krovinių gabenimas geležinkeliais iš Tolimųjų Rytų pakeitė jūrų ir oro transportą, kuriuo buvo gabenami kroviniai iš šio regiono į Europą.
Dėl palankios geografinės padėties Lenkija yra patogus transporto mazgas Naujojo šilko kelio maršrute. Šalyje yra 3 geležinkelio stotys - Lodzėje, Pruškuve ir Malaševičiuose. Šie centrai vykdo krovinių gabenimą iš Kinijos ir yra susiję su pagrindiniais Kinijos terminalais, tarp jų Čangša, Čengdu, Čongčingas, Guangdžou, Hangdžou, Hefėjus, Nantongas, Ningbo, Čingdao, Šanchajus, Šendženas, Sudžou, Tiandzinas, Uhanas, Siamenas, Lu, Džengdžou. Geležinkelis, jungiantis Lenkiją su Kinija, eina per Kazachstaną, Rusiją ir Baltarusiją ir yra dalis dar platesnio tinklo, jungiančio Kiniją ir kitus Europos miestus, įskaitant Hamburgą ir Londoną.
„AsstrA-Associated Traffic“ AG – tarptautinė transporto ir logistikos paslaugų teikėja – turi atstovybę Lenkijoje. Tai leidžia būti šalia Klientų, konsultuoti ir operatyviai spręsti iškilusias problemas ir gerinti pardavimus. „AsstrA Polska“ Sp. z o. o. biurai yra Malaševičiuose ir Varšuvoje, čia atvyksta dauguma konteinerinių traukinių iš Kinijos. Kinijos eksportuotojai įveža į Lenkiją tekstilę, avalynę, elektroninę įrangą ir buitinę techniką, interjero ir sodo prekes. Tačiau tik dalis produkcijos lieka Lenkijoje. Dažniausiais konteineriai, kurie atvyksta geležinkeliu į Lodzę, Pruškuvą ar Malaševičius, gabenami toliau į Europą. Tik jau ne geležinkeliais, o automobilių keliais iki galutinio gavėjo durų.
„AsstrA“ komanda pristato krovinius „nuo durų iki durų“ nuo geležinkelio stoties atsižvelgiant į prekių kiekį, - pažymi Karolis Barančuk, „AsstrA“ operacijų valdymo skyriaus direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis dalinių krovinių gabenimą, įskaitant automobilių transportą. - Dauguma prekių, gabenamų į Europą geležinkeliais, neužpildo viso konteinerio. Todėl geriausias prekių pristatymo galutiniam gavėjui būdas yra LTL, tai naudingiausias sprendimas Klientui“.
Vlad Martin, „AsstrA“ LTL skyriaus specialistas, paaiškina:
„LTL pristatymas yra patogus ir skaidrus. Prekės atgabenamos geležinkeliu iš Kinijos iki stoties Lenkijoje konteineriais, čia jie perkraunami į automobilius. Mes pasirūpiname Klientų prekių muitinės procedūromis – importo, eksporto, tranzito. Mūsų ekspertai iki smulkmenų viską suderina su geležinkelių agentu, o paskui atgabena krovinį pagal dalinių krovinių LTL gabenimo taisykles iki kiekvieno gavėjo durų“.
Gabenami drabužiai, atsarginės dalys, lėktuvų, technikos ir automobilių komplektuojamosios dalys. Populiarios kryptys yra Prancūzija, Austrija, Vokietija, Ispanija, Italija ir Vengrija, taip pat gabenimas Lenkijos viduje.
„Vienas iš neseniai realizuotų projektų – civilinės aviacijos orlaivių atsarginių ir komplektuojamųjų dalių gabenimas iš Lenkijos į Prancūziją. Užsakovas – pasaulinis sprendimų aviacijos priemonių gamintojams teikėjas, - pasakoja Vlad Martin. – Du europadėklai, kurių kiekvieno ilgis 3 metrai. Vidutinis vieneto svoris 600 kg. Kitų gabenimų atveju krovinio svoris neribojamas.
Pristatymo iki Kliento durų laikas varijuoja priklausomai nuo paskirties punkto. Jeigu vėl pavyzdžiu paimsime Prancūziją, pristatymas užtruks nuo 3 iki 4 dienų, į Ispaniją – 4-5 dienas. Įmonių grupės „AsstrA“ klientai gauna kompleksinius krovinių gabenimo LTL pasiūlymus – krovinių pristatymą iš Lenkijos geležinkelio stočių iki paskirties punkto Europoje. Naujas šilko kelias tęsiasi“.