„Uber“ sukūrė naujovišką keleivių vežimo modelį. Po kiek laiko tą pačią koncepciją ėmė taikyti krovinių gabenimui. Nauji priedai UberFreight* ir UberRush** atmeta ekspeditorių tarpininkavimo galimybę. Ką tai reiškia transporto ir logistikos kompanijoms? Kalbamės su Denisu Guraliu, tarptautinės įmonių grupės „AsstrA-Associated Traffic“ AG vyriausiuoju operacijų direktoriumi.
- „Uber“ sukūrė naujus priedus UberRush ir UberFreight. Naudojantis šiais programos priedais atsiranda galimybė atsisakyti ekspeditorių tarpininkavimo paslaugų. Ką tai reiškia tradicinėms transporto ir logistikos kompanijoms?
Šiuolaikinis pasaulis giliau neria į IT sritį, lygiai tas pats pasakytina ir apie logistikos įmones. Logiška, kad tokios kompanijos kaip „Uber“ per procesų IT optimizavimą siūlo naujus sprendimus Klientams. Tuo pačiu didinamas verslo efektyvumas mažinant sąnaudas ir neįtraukiant tarpininkų. Tarptautinė įmonių grupė „AsstrA-Associated Traffic“ AG stebi šiuos projektus ir rinkos tendencijas apskritai. Noriu paaiškinti, kad šiandien logistika – tai ne tik krovinio pristatymas iš taško A į tašką B. Tai sudėtingas procesas, kuris reikalauja ekspertinių žinių. Programų priedai nepakeis profesionalų vaidmens.
- Šių metų kovo mėn. UberFreight pradėjo ekspansiją į Europą per Nyderlandus. Kompanija planuoja su laiku plėsti savo veiklą ir kituose Europos regionuose. Ar tai rimta grėsmė?
Dalis trumpųjų europinių maršrutų rinkos taps „Uber“ dalimi. Tačiau gabenant krovinius pagal multimodalines schemas tarptautiniais maršrutais, kur egzistuoja sienos, leidimų sistemos, muitinės procedūros, sunku pasitikėti tik programos priedu.
- Kaip tradicinės transporto ir logistikos kompanijos turi veikti, kad išsaugotų savo pozicijas rinkoje?
Turime, kaip ir anksčiau, teikti Klientams pasaulinio lygio paslaugas, atitinkančias jų reikalavimus ir pageidavimus. Siūlyti alternatyvius maršrutus, nuolat ieškoti išlaidų optimizavimo sprendimo, mąstyti kartu su Klientu, tobulinti jo logistiką. Trikampio viršūnės – kaina, kokybė, greitis.
- Ką šia kryptimi daro „AsstrA“ grupė?
Logistikos paslaugų teikėjas „AsstrA“ juda šia kryptimi tiek ekspertų, tiek IT technologijų požiūriu. Įmonių grupė jau realizuoja EDI (Electronic Data Interchange) projektą su klientais, taip pat projektus Track&Trace, Tiekėjo kabinetas ir Kliento kabinetas. Gaunama daugiau užklausų iš korporatyvinių partnerių dėl Visibility ir Control Tower. Todėl „AsstrA“ realizuoja bendrą projektą kartu su tarptautine kompanija Shippeo – AsstrA Supply Chain Visibility. Tai leis automatizuoti dalį procesų ir padidinti paslaugų kokybę.
* UberFreight – skaitmeninė platforma, sujungianti vežėją ir krovinio siuntėją. Priedas palengvina tiesioginį kontaktą tarp šalių, užtikrina lankstumą, sąnaudų mažinimą ir efektyvumo didinimą. Platforma 2017 metais pasirodė JAV rinkoje. Kompanijos duomenimis, paskutinį 2018 metų ketvirtį užregistruota 30 000 naudotojų, UberFreight priedas įkrautas 328 000 kartų.
** UberRush – priedas gabenimui paskutiniame etape. Naudotojai kaip laisvai samdomi tiekėjai pristato siuntinius miesto ribose, pavyzdžiui, Niujorke, San Franciske, Čikagoje.