Sąvoka „3D spauda“ vis dažniau tampa aptarimo objektu verslo aplinkoje. Svarbiausi klausimai yra susiję su naujoviškos 3D spaudos naudojimu ir analize, kokį poveikį ši revoliucija turės kompanijoms.
Visi verslininkai galvoja apie savo įmonę ir verslo vystymąsi. Gamintojai stengiasi gauti naudos iš šio požiūrio ir nuolat galvoja apie tai, kaip įdiegti 3D spaudą į verslą. Tačiau logistikos kompanijos nerimauja, kad tokia revoliucija neigiamai paveiks jų sritį.
Pradėkime nuo sąvokos apibrėžimo. 3D spauda – tai trimačių objektų sukūrimas pagal kompiuterinį modelį. Iš pat pradžių tai buvo vienas iš metodų, kaip akimirksniu sukurti formą ir prototipą. Technologijoms vis tobulėjant ir atsiradus galimybei 3D spausdintuvu atspausdinti vis tikslesnius objektus, imtasi spausdinti įvairius objektus: žaislus, drabužius, šokoladukus, protezus ir t.t. Ši technika taikoma įvairiose srityse, taip pat ir logistikoje.
Gaminti ar spausdinti?
Maciej Tyburczy, įmonių grupės „AsstrA“ Lean & Process Management skyriaus vadovas, teigia, kad gamintojai kalba apie įvairius 3D spaudos privalumus.
„Pirmiausia, tai yra skubaus produktų pristatymo Klientams alternatyva. Užsakyta prekė atspausdinama arčiau prie Kliento, nėra būtinybės transportuoti tūkstančius kilometrų. Šiuo atveju 3D spauda suvokiama kaip naujas sprendimas, pakeičiantis tolimus gabenimus. Specialistai prognozuoja, kad atsiradus 3D spaudai, 2020 metais gabenimų iš Azijos į Europą apimtys sumažės 2-4%. Atskirais atvejais gabenimo laikas gali sumažėti net 5 kartus“.
Kompanijos taip pat gali naudoti 3D spaudą prireikus sukurti nestandartinius elementus pagal Kliento poreikius, taip pat prototipus ir atsargines dalis, kurios jau negaminamos.
„Dar vienas privalumas verslininkams – tai sandėliavimo sąnaudų taupymas, - tęsia Maciej Tyburczy. – Ateityje neliks būtinybės sandėliuoti atsargines dalis ir kitas medžiagas, nes jas bus galima atsispausdinti „pagal poreikį“.
Dar vienas pliusas, kurį reikia pabrėžti, - tai atspausdintų elementų patvarumas. Spausdintame modelyje yra mažiau jungiamųjų dalių, todėl jo patvarumas yra didesnis negu originalaus gaminio“.
Erdvinė spauda atveria dideles galimybes verslininkams ir Klientams. Ar tai reiškia, kad transporto ir logistikos kompanijos patirs nuostolius? Aptarkime keletą variantų.
3D transportas
„Jei sumažės gabenimų apimtys, logistikos kompanijos pajus pokyčius, - pabrėžė įmonių grupės „AsstrA“ Lean & Process Management skyriaus vadovas. – Tačiau logistikos kompanijos reguliariai susimąsto apie naujus produktus, kuriuos artimiausiu laiku galės pasiūlyti savo Klientams. Tokia paslauga gali tapti, pavyzdžiui, 3D spauda. Klientas užsisako atsargines dalis logistikos kompanijoje, o kompanija atspausdina ir pristato padarytą produktą.
Būtina atsiminti, kad 3D spaudai reikės medžiagų ir spausdinimo mašinų, kurios pristatomos tradiciniu būdu. Tai dar viena galimybė transporto ir logistikos sričiai. Kuo daugiau verslininkų naudos šią naujovę, tuo daugiau įrangos reikės nugabenti.
Kitas privalumas kompanijoms, taip pat ir logistikos bendrovėms, bus pigesnis mašinų ir transporto eksploatavimas, nes atsargines dalis galima atspausdinti vietoje pigiau ir greičiau“.
Trimatės spaudos vystymasis reikalauja laiko ir finansinių resursų. Sudėtingos spaudos įranga kainuoja brangiai. Ne kiekviena kompanija gali sau leisti įsigyti tokią įrangą ir padengti išlaidas, susijusias su mašinos eksploatacija. Masinė gamyba dar ilgą laiką bus pigesnė, negu 3D spauda. 3D spausdintuvų našumas dar labai žemas, nes spausdinimo mašinos spausdina kurį nors vieną produktą, jos nepritaikomos masinei gamybai.
„3D spauda – tai naujas požiūris, kuris yra iššūkis transporto ir logistikos kompanijoms. Tikėtina, kad su laiku dėl šios naujovės logistikos kompanijoms atsivers naujų plėtros galimybių“, - reziumuoja Maciej Tyburczy.