Ankstesniuose straipsniuose mes kalbėjome apie krovinių gabenimo geležinkeliais, oru ir automobilių keliais ypatybes ir privalumus. Baigiamasis straipsnis skirtas jūrų transportui. Kaip banguoja jūra prie Europos krantų ir kokie short sea gabenimo privalumai yra patrauklūs Klientams, pasakoja „AsstrA“ Krovinių gabenimo jūrų transportu valdymo skyriaus direktoriaus pavaduotojas Andrej Zaicev.
- Andrejau, pradėkime nuo sąvokų paaiškinimo. Kas yra short sea ir deep sea krovinių gabenimai?
Short sea gabenimas – tai krovinių gabenimas jūromis trumpą kelio atkarpą, paprastai vieno žemyno ribose.
Deep sea gabenimas – tai tarpžemyninis krovinių gabenimas, kai dalis maršruto eina vandenynu.
- Kokios yra short sea krovinių gabenimo tendencijos pirmąjį 2019 m. pusmetį?
Akivaizdžios 2019 m. pirmųjų šešių mėnesių tendencijos išryškėjo dėl 2018 m. įvykių. Praėjusių metų pabaigoje įvyko keli susiliejimai. Vienas didžiausių uostų operatorių „DP World“ įsigijo „Unifeeder“, jūrų vežėjas „CMA-CGM“ – „Containerships“. Kelis dešimtmečius jūrų versle vyksta susiliejimo ir prijungimo procesai. Jūrų linijos, kurios gabena krovinius dideliais atstumais, tarsi „praryja“ short sea vežėjus. Dėl to deep sea vežėjai gali pasiūlyti daugiau pristatymo uostų.
Paskutiniu metu matoma nauja tendencija: anksčiau stambios kompanijos pirko smulkias kompanijas, o dabar stambios kompanijos prisijungia ir vos vos mažesnius rinkos dalyvius.
- Kokiais atvejais klientai renkasi gabenimą jūromis, kai vežami kroviniai Europos vidaus maršrutais?
Paprastai „trumpa jūra“ pasirenkama gabenti dideles krovinių partijas. Prekės gabenamos vienu užsakymu. Tai palengvina dokumentacijos tvarkymą, dėl to sumažėja ir klaidų rizika. Be to, rinkoje siūlomas didelis konteinerių asortimentas, tai suteikia galimybę pasirinkti tokį konteinerį, kuris atitiktų krovinio dydį, ir gauti konkurencingą gabenimo kainą.
Europos vidaus jūrų transportas laimi prieš tiesioginį automobilių transportą kainos požiūriu. Krovinių vežimo jūromis įkainis nustatomas laikotarpiui nuo 1 iki 12 mėnesių. Toks stabilumas leidžia planuoti logistikos paslaugų išlaidas.
Organizuodama krovinių gabenimą jūromis „AsstrA“ komanda pirmiausia įvertina prekybos linijas, kuriose ir krovinio siuntimo, ir gavimo šalyje „AsstrA“ turi atstovybes.
Kompanijos specialistai naudojasi privalumais, kuriuos teikia plati „AsstrA“ atstovybių geografija, kad galėtų užtikrinti pasaulinio lygio paslaugas. Kitas žingsnis – numatyta atidaryti biurą Hamburge, kad „AsstrA“ Klientai galėtų dar labiau išplėsti short sea krovinių gabenimo geografiją.