Esant didžiulei pasiūlai, kovą už vartotoją laimi bendrovės su teigiama klientų patirtimi. Pasitelkus rinkodaros įrankius išsiaiškinami pirkėjų poreikiai ir norai.
Surinkta informacija naudojama naujų produktų kūrimui ir sklaidai. Toliau darbo imasi pardavimų ir priežiūros padaliniai. Stacionariose parduotuvėse daug dėmesio skiriama interjerui, muzikai, kvapams, prekių pateikimui ir darbuotojams. Elektroninės parduotuvės naudoja kitus instrumentus, padedančius formuoti teigiamą klientų patirtį. Pavyzdžiui, išskirtinis užsakymo vykdymas.
Sąvoką „užsakymo vykdymas“ pirmoji pavartojo Amerikos internetinės prekybos milžinė kompanija „Amazon“. Kompanija savo veiklą pradėjo nuo knygų pardavimo. Šiandien tai didžiulė prekyvietė, įdiegusi daugybę inovatyvių logistikos sprendimų. Jų pagrindas yra sandėliavimo operacijų optimizavimas.
Užsakymo vykdymas yra svarbi verslo proceso dalis, apimanti įvairius užsakymo vykdymo etapus. Branduolys – sandėliavimo paslaugos. Prekių pristatymas iš gamintojo sandėlio į tarpinį sandėlį, užsakymo apdorojimas, komplektavimas, pakavimas, žymėjimas ir pristatymas pirkėjui – tai svarbios operacinės internetinių pardavimų dalys. Vartotojų pasitenkinimo lygis priklauso nuo šių etapų kokybės.
El. prekybos klientai yra fiziniai asmenys ir smulkusis verslas. Galima kalbėti apie du užsakymų vykdymo variantus – B2B ir B2C modeliams. Šių variantų skirtumai išryškėja pristatymo galutiniam vartotojui etape, kitaip sakant, „paskutiniame kilometre“. B2B sektoriuje krovinys pristatomas į užsakovo sandėlį, gamybos vietą, prekybos taškus. B2C atveju užsakymai pristatomi pirkėjo adresu arba į išdavimo punktus. B2C atveju užsakymo vykdymas apima ir grąžinamų prekių apdorojimą.
Paprastai užsakymo vykdymo centrų paslaugomis naudojasi vidutinio dydžio el. prekybos bendrovės. Smulkusis verslas negali užtikrinti nuolatinių užsakymų srautų ir pardavimų apimčių. Elektroninės prekybos naujokams pavyksta susidoroti savo jėgomis. Stambioms bendrovėms yra naudingiau turėti savo sandėlius. Vidutiniam verslui pasitelkti užsakymų vykdymo centrus yra optimalus sprendimas, kai prekes pakuoti namuose tampa neįmanoma, o nuolat nuomotis sandėlį – dar nerentabilu.
„Tarp mūsų verslo klientų yra ir elektroninės prekybos bendrovių. El. prekybos verslas neturi sienų. Jauni ir ambicingi verslininkai, užsiimantys internetine mažmenine prekyba, dinamiškai plečia savo veiklą ir ieško patikimų logistikos partnerių. Tarptautiniai transporto ir logistikos paslaugų teikėjai padeda partneriams įgyvendinti naujus projektus ir įsitvirtinti naujose rinkose“, – pasakoja Karol Baranchuk, „AsstrA“ dalinių krovinių ir gabenimo oru operacijų valdymo skyriaus direktoriaus pavaduotojas.
Kompanija „AsstrA“ siūlo nenutrūkstamą krovinių pristatymą ir pardavėjams B2B – stacionariems mažmeninės prekybos punktams, ir pardavėjams B2C – internetinėms parduotuvėms. Sandėliavimo paslaugų organizavimas, transporto rūšies ir maršruto parinkimas užtikrina, kad prekės klientams bus pristatytos laiku. Todėl, kad pristatymo operatyvumas yra svarbiausias dalykas, suteikiantis pirkėjui pasitenkinimą įsigijus prekę.