Nuo 2020 m. sausio 1 d. imtas taikyti sprendimas mažinti leidžiamą sieros kiekį jūrų laivų kure nuo 3,5 % iki 0,5 %. Tokių priemonių imtasi dėl pasaulyje blogėjančios ekologinės padėties.
Automobilių transportas taip pat patiria transformaciją. Nuo 2020 metų bus užtikrinamas kasmetinis išmetamo anglies dioksido kiekio mažėjimas 3 %. 2025 m. krovininio transporto išmetamo anglies dioksido kiekis sumažės 15 %, o iki 2030 m. – 30 % lyginant su 2019 m. lygiu.
Krovinių vežimų automobiliais kiekis kasmet didėja. Preliminariais skaičiavimais, iki 2050 m. rodiklis padidės 60 %. Bendrovės, gaminančios automobilius, jau gauna baudas už kiekvieną anglies dioksido gramą, kuris viršija nustatytą limitą. Po kurio laiko ir logistikos srities atstovai susidurs su tokiomis baudomis.
Siekdamos sumažinti išmetamo CO2 kiekį transporto bendrovės ima naudoti Daiktų interneto (angl. Internet of things - IoT) įrankius. Britanijos telekomunikacijų bendrovės „Inmarsat“ tyrimų duomenimis, 44 % transporto ir logistikos bendrovių renkasi ekologinį monitoringą. 65 % šios pramonės šakos atstovų planuoja užtikrinti plėtros stabilumą diegdamos Daiktų internetą.
Naudodamos Daiktų internetą transporto ir logistikos kompanijos geriau kontroliuoja transporto parką. Įdiegusios GPS stebėjimo sistemą su IoT palaikymu bendrovės stebi transporto priemonės buvimo vietą realiuoju laiku. Pagal turimą tikslią informaciją ir geolokaciją planeris parenka užsakymus grįžimui, kad kuo trumpiau transporto priemonė važiuotų tuščia. Išmintingai naudojant transporto priemonių parką ir taupant kurą sumažinamas išmetamo CO2 kiekis.
Vitaly Eremenko, kompanijos „AsstrA“ vežimų automobiliais operacinės valdybos direktoriaus pavaduotojas, dalijasi mintimis:
„Įmonių grupės „AsstrA“ ekspertai stengiasi taip organizuoti krovinių vežimą, kad transporto priemonės būtų maksimaliai prikrautos kelionės abi puses metu. Žiediniai reisai, skirtingai nuo vežimo į vieną pusę, turi daugybę privalumų. Racionaliai panaudojant transporto priemonių parką mažinamas į aplinką išmetamo CO2 kiekis. Žiedinio reiso metu transporto priemonės nevažiuoja tuščios, tai turi teigiamos įtakos ir galutinėms Partnerių kainoms. Be to, didėja Partnerių-vežėjų lojalumas, jie irgi yra suinteresuoti išmintingai naudoti transporto priemonių parką.“
Pasitelkusi IT sprendimus „AsstrA“ specialistų komanda organizuoja gabenimą automobiliais ekologišku būdu. Siekiant, kad kuo mažiau transporto priemonės važiuotų tuščios, programinis produktas „Tiekėjo kabinetas“ parengtas taip, kad užsiregistravusios bendrovės matytų laisvus užsakymus 100 km spinduliu nuo krovinio iškrovimo vietos.
Projektas „AsstrA Supply Chain Visibility“ renka informaciją apie transporto priemonių buvimo vietą realiu laiku iš daugybės GPS tiekėjų. Išanalizavusi transporto priemonių buvimo vietos ir laiko duomenis sistema siūlo kitą krovinį, kad automobilis kuo mažiau važiuotų tuščias ar išvengtų prastovų.
„Kompanija „AsstrA“ stengiasi optimizuoti verslo procesus, tuo tikslu pasitelkia ir Daiktų interneto įrankius. Tikslas, kurio siekiame, - racionalus išteklių panaudojimas. Ir gamtinių, taip mažinant žalą aplinkai, ir ekonominių, siūlant klientams konkurencingas kainas optimaliais maršrutais“, - apibendrina Vitaly Eremenko.