Jungtinės Amerikos Valstijos ir Europa yra susijusios nepertraukiamais istorijos saitais. Ne viena karta stebėjo tarpžemyninių santykių kūrimąsi ir raidą. Abiejų valstybių ekonomikos patyrė pakilimus ir nuosmukius. XXI amžiuje jos tapo pasaulio arenos lyderėmis.
JAV – valstybė, pasižyminti aukštu transporto ir komunikacijų infrastruktūros lygiu, čia plačiai išplėtoti prekių ir keleivių vežimai tiek šalies viduje, tiek už jos ribų. Šalies viduje JAV kasmet nuvežama apie 1 milijardas tonų krovinių. Dar pridėkime 1,5 milijardo tonų eksporto ir importo produkcijos, kuri atgabenama į JAV uostus arba išsiunčiama iš jų. Pirmoji tarptautinės įmonių grupės „AsstrA“ atstovybė Amerikoje buvo atidaryta Niujorke – pasauliniame krovinių srauto tarp JAV ir Europos centre.
Vakarų ir Vidurio Europos šalims tenka 74% visų pasaulio krovinių, gabenamų jūrų transportu. Didžiausių konteinerinių uostų dvidešimtuke yra 3 Europos miestai: Roterdamas (14,5 mln. konteinerių per metus), Antverpenas (11,1 mln.) ir Hamburgas (8,7 mln.). Antverpene ir Hamburge jau veikia „AsstrA“ atstovybės, kurios aktyviai teikia paslaugas verslo Klientams.
Įmonių grupės „AsstrA-Associated Traffic“ AG ES šalių regiono direktorius Andrey Ivanov-Kolakovskiy pasidalijo mintimis, kaip kompanija plėtoja ryšius tarp dviejų didžiausių žemynų.
- Kokios perspektyvos atsivėrė, kai „AsstrA“ atidarė biurą Jungtinėse Valstijose?
JAV – didžiausia pasaulio rinka, o Niujorkas – krovinių srauto į Europą centras. Dabar „AsstrA“ komanda yra abiejuose šio prekybinio maršruto pradžios ir pabaigos taškuose, kompanijos Klientams tai suteikia didesnį konkurencinį pranašumą. Buvimas šalia vietos partnerių ir tiekėjų padidins paslaugų kokybę ir darbuotojų konkurenciją vežant krovinius JAV maršrutais. Be abejo, tai teigiamai paveiks kainų pasiūlymus.
- Kokių sunkumų kilo ateinant į tokią galingą rinką kaip JAV?
Pirmiausia – didelė ir stipri konkurencija. Prireiks daug jėgų, kad išliktume šioje kovoje. Reikia pažymėti, kad Amerikos verslo aplinka yra konservatyvi, valstybė taiko daugybę apribojimų ir protekcijų. Ekonominė politika Europos ir ne tik jos partnerių atžvilgiu taip pat trukdo siekti kompanijos strateginių tikslų. „AsstrA“ komanda ne pirmą kartą susiduria su „įsikūrimo“ ir naujų regionų „užkariavimo“ sunkumais, todėl mes esame pasirengę iššūkiams.
- Pasidalinkite drąsiais ir ambicingais Europos ir JAV ryšių plėtros planais.
Darbų, suplanuotų plėtojant kryptis Europa-JAV-Europa, yra ne mažiau, negu pagrindinėmis kompanijos kryptimis iš Europos į NVS šalis ir atgal. Pirmuoju dešimtmečiu kompanija „AsstrA“ asocijavosi tik su gabenimais trumpais maršrutais iš Europos šalių į Rusiją, Baltarusiją, Ukrainą ir Kazachstaną.
Per pastaruosius penkerius metus „AsstrA“ pozicija sustiprėjo ne tik NVS, bet ir Europos Sąjungoje. Šiandien verslo Klientai naudojasi kompleksinėmis paslaugomis gabenant krovinius vidaus maršrutais. Kitas žingsnis – vystyti gabenimų amerikietiškais maršrutais kompetencijas. Todėl artimiausiu metu planuojama atidaryti „AsstrA“ atstovybes pagrindiniuose Europos uostuose, kurių veikla bus nukreipta į krovinių gabenimą į JAV vedančiais maršrutais.
- Planuojate kelionę į JAV?
Jau keliavau 2019 metų liepą. Amerika – laisvų, tikslo siekiančių ir darbščių žmonių šalis. Tai kitokia ir daug pasiekusi kultūra, ji skiriasi nuo Europos. Čia viskas yra didesnio masto: teritorija, atstumai, mašinos ir miestai. Vienu žodžiu, didelių galimybių šalis.