Kaip teisingai pasirinkti logistikos bendrovę? Į ką atkreipti dėmesį? Vieniems svarbiausia kolegų rekomendacijos, kiti ieško informacijos paieškos sistemose, treti – žiniasklaidoje.
Šiuo klausimu pataria tarptautinės transporto ir logistikos kompanijos „AsstrA-Associated Traffic“ AG komanda.
- Kokie turi būti pirmieji žingsniai renkantis transporto ir logistikos paslaugų teikėją?
„Derybų ir susitikimų su būsimu partneriu metu atkreipkite dėmesį į kompanijos dydį, taip pat ir į biurų kiekį ir jų išsidėstymą pasaulyje. Reikia nepamiršti, kad svarbu ir kompanijos reitingas, kuriame atsispindi kompanijos pelnas, mokumas, suteiktų paslaugų rentabilumas, kompanijos įtraukimas į teismų bazę, paslaugų užsakymo patogumas ir darbuotojų bendravimo kokybė“, – pažymi Natalja Bulko, „AsstrA-Associated Traffic“ AG teisininkė.
„AsstrA“ tarptautinių gabenimų automobiliais konsultantas Nikolaj Epikhov sako, kad lemiamas veiksnys pasirenkant paslaugų teikėją turi būti darbo logistikos srityje patirtis.
„Tai liudija, kad transporto kompanijos veikla yra stabili ir darni. Patikrinkite sąrašą asociacijų ir sąjungų, kurių narė yra logistikos bendrovė. Narystė profesinėse bendrijose gerina bendrovės įvaizdį ir rodo pasirinkto pretendento statusą“, – priduria Nikolaj Epikhov.
- Kokiais šaltiniais galima pasitikėti vertinimo proceso metu?
„Pirmą įspūdį galima susidaryti iš kompanijos tinklalapio. Užteks 15-20 sekundžių, kad suprastumėte, ar tai atitinka jūsų vidinius reikalavimus ir lūkesčius ar ne. Jeigu tinklalapio navigacija nesudėtinga, vadinasi, kompanija rūpinasi savo įvaizdžiu ir stengiasi orientuotis į darbą su klientais“, – pasakoja Natalja Bulko.
Nikolaj Epikhov pataria kreiptis rekomendacijų į profesines logistikos asociacijas. Tai įrodys, kad jūsų pasirinkta bendrovė yra logistikos paslaugų teikėjų bendruomenės narys ir turi autoritetą.
„Patikrinkite, ar kompanija minima logistikos srities spaudoje. Įsitikinkite, kad pasirinktos kompanijos ekspertais pasitiki logistikos srities profesionalai“, – pažymi Robert Vashkevich, kompanijos „AsstrA-Associated Traffic“ AG Rytų Europos skyriaus vadovas.
- Į ką orientuotis pasirenkant logistikos paslaugų teikėją?
Roberto Vashkevich nuomone, šiandien vartotojų atsiliepimai tampa lemiamu rodikliu pasirenkant kompaniją. „Pirmiausia atkreipkite dėmesį į kompanijos reputaciją. Šiuo atveju padės šios srities klientų rekomendacijos. Be to, dar kartą peržiūrėkite informaciją apie kompanijos geografiją – kokiose šalyse kompanija turi savo biurus ir kokias transporto paslaugas teikia tose šalyse. Dažnai ši informacija pateikiama tinklalapyje, kurio kokybė ir patogumas taip pat padės orientuotis pasirenkant partnerį“, – paaiškina Robert Vashkevich.
„Kai tik pasirinksite logistikos paslaugų teikėją, paprašykite standartinio registracijos dokumentų paketo, taip pat paprašykite atsakomybės draudimo poliso ir sertifikatų, patvirtinančių kompanijos atitiktį tarptautiniams reikalavimams, keliamiems logistikos paslaugoms – ISO, SQAS, AEO, GDP. Surinkite informaciją apie žalos atlyginimo finansines garantijas. Pavyzdžiui, kompanijos „AsstrA“ kompensacijos riba yra 3 000 000 eurų vienam įvykiui ir 6 200 000 eurų per metus. Jei draudimo sutartis yra sudaryta su autoritetinga draudimo bendrove, tai yra tvirta garantija, kad žala bus atlyginta“, – apibendrina Natalja Bulko.