Negabaritinių krovinių skyriaus specialistai šį projektą realizavo per 25 dienas
2020 m. rugpjūtį „AsstrA“ Heavy Lift skyrius baigė įgyvendinti projektą, kurio metu vežė didelių gabaritų krovinį iš Noršiopingo (Švedija) į Naujojo Uosto (Rusija) reidą. Krovinys buvo skirtas didelei kuro ir energetikos sektoriaus įmonei. Krovinys buvo gabenamas Šiaurės jūros keliu. Projekto metu „AsstrA“ specialistai prižiūrėjo krovinio išsiuntimo, iškrovimo ir perkrovimo procesus. Krovinys – tai du komplektai gamtinių dujų jėgainės įrangos, svoris – daugiau kaip 300 tonų. Be to, „AsstrA“ specialistai rūpinosi visos reikalingos dokumentacijos parengimu.
Krovinio gabenimui buvo ruošiamasi pusantro mėnesio. Per tą laiką buvo detaliai išanalizuotas krovinys, iš anksto frachtuotas laivas su kranu, įsigyta papildoma krovimo įranga. Krovinio gabenimas užtruko 25 dienas.
![]()
Egor Lokhovinin
„Šis krovinio vežimas buvo išskirtinis tuo, kad laivas, gabenęs įrangą, pirmą kartą plaukė su Rusijos vėliava. Todėl kertant sienas teko atlikti ne tik įprastas krovinio registracijos procedūras, bet ir pasirūpinti paties laivo muitinės importo dokumentacijos įforminimu, – pasakoja Egor Lokhovinin, „AsstrA“ Heavy Lift skyriaus ekspertas. – Puikiai koordinuoti laivo savininko, užsakovo ir „AsstrA“ Heavy Lift skyriaus komandos veiksmai sudarė sąlygas visas šias operacijas atlikti per vieną darbo dieną“.
Kol krovinys buvo plukdomas laivu, atvykimo uoste komanda atliko pasirengimo priimti krovinį darbus ir rūpinosi krovinio perkėlimo į gavėjo transporto priemonę galimybėmis – apgalvojo kiekvieną veiksmų plano žingsnį, patikrino buksyruojančių baržų įrangą, koordinavo perkrovimo darbų terminus ir lokacijas. Gerai atlikti parengiamieji darbai užtikrino galimybę pradėti iškrovimo darbus iš karto, kai tik laivas atvyko į Naujojo Uosto reidą, ir baigti juos per 4 kalendorines dienas. Po to gamtinių dujų jėgainės įranga buksyruojančiomis baržomis buvo nugabenta į prieplauką ir plaukiojančiais kranais operatyviai perkrauta į gavėjo autotransporto priemones.
Rekordinis partijos svoris, kurį vienu metu „pakėlė“ kompanijos specialistai šiais metais – 96 tonų įranga. Šios prekių grupės kroviniai, kaip ir 2019 metais, tapo dažniausiai gabenamais kroviniais, kurių vežimu rūpinasi „AsstrA“ Heavy Lift skyrius. 2020 metais didžiausiu šio skyriaus projektu tapo įrangos gabenimas tentiniu tralu iš Vokietijos į Ukrainą. Projektui realizuoti prireikė 353 reisų.
„AsstrA“ Heavy Lift skyrius įmonių grupėje „AsstrA-Associated Traffic“ AG buvo įkurtas 2013 metais. Skyriaus apyvarta per šių metų 8 mėnesius sudarė 7 mln. eurų.