Kiekvienais metais pasaulyje vis daugėja automobilių. Pasauliniai šios pramonės produkcijos pardavimai 2019 m. siekia 75 milijonus automobilių. „AsstrA“ sukūrė specialų „AsstrA“ automobilių logistikos padalinį, kuris siekia tikslingai spręsti automobilių, padangų ir atsarginių dalių gamybos įmonių logistikos klausimus.
Šio pramonės sektoriaus produkcijos gabenimas išsiskiria tuo, kad už pakrovimą, tvirtinimą, atkabinimą ir iškrovimą atsakingas transporto priemonės, kuria gabenami automobiliai, vairuotojas, o ne siuntėjas ar gavėjas. Vairuotojas gauna ir priima eile išrikiuotus automobilius ir kiekvieną iš jų gabena atskirai.
![]()
Alexandr Lanets
„Kai kurie autovežiai, kuriais gabenami automobiliai, yra atviri, ir pasirinkus tokį vežimo būdą vežėjo atsakomybę riboja Konvencija dėl tarptautinio krovinių vežimo keliais. Jei atviru autovežiu gabenamas krovinys nebuvo tinkamai supakuotas, vežėjas turi teisę atmesti pretenzijas dėl vežimo metu sudaužytų ar subraižytų dalių“, – paaiškina „AsstrA“ automobilių logistikos specialistas Alexandr Lanets.
„Jei vykdomi tokio pobūdžio vežimai, CMR draudimas nedengia žalos, atsiradusios pakrovimo ar iškrovimo metu. CMR draudimo riba yra 8,33 SDR 1 krovinio kilogramui bruto. Prabangiems automobiliams tokio draudimo neužtenka, nes automobilio svoris siekia 1 200–2 500 kg, o vertė gali būti nuo 60 iki 600 tūkstančių eurų. Todėl tokio gabenimo atveju būtina pasirūpinti visų rizikų draudimu.“
„AsstrA“ komanda teikia pranašesnes automobilių vežimo paslaugas iš Vakarų Europos į Uzbekistaną, Kazachstaną, Azerbaidžaną ir atvirkščiai. Jei automobiliai gabenami šiais maršrutais, klientai paprastai renkasi didelius atvirus autovežius, kuriuose telpa po 5–8 automobilius, arba mažus autovežius, kuriuose telpa po 2–4 automobilius. „AsstrA“ teikia ir naujų, ir naudotų automobilių gabenimo paslaugas.
![]()
Nikolaj Krokun
„Tolimiausias maršrutas, kurį neseniai organizavome, buvo 3 500 km ilgio kelionė iš Ispanijos. Komanda atliko rimtą darbą ir parengė reguliaraus „Iveco“ važiuoklių gabenimo sprendimus. Šiuo maršrutu kas mėnesį vyksta 10–12 autovežių – kartais du kartus, jei yra laiko kelionei į abi puses. Klientui pasiūlėme palankias kainas, užtikrinome efektyvumą vežėjo transporto priemonei grįžtant į parką, o „AsstrA“ džiaugiasi reguliariais užsakymais“, – teigia „AsstrA“ automobilių logistikos skyriaus vadovas Nikolaj Krokun.
Ekspertų komanda siūlo savo autotransporto priemones ir patyrusius vairuotojus, vykstančius maršrutais iš Europos į NVS. Iš Europos į NVS krovinius siunčiantys klientai gali kreiptis pagalbos gaunant ES tranzito numerius. Bendradarbiaudami su „AsstrA“ klientai gali sudaryti CASCO draudimo sutartis, o jei projektas vykdomas.
Įmonės klientai paprastai užsako vežti brangius automobilius iš NVS šalių į Europą ir atgal; toks gabenimas vykdomas uždarais autovežiais. „Porsche“, „Bentley“ ir „Rolls-Royce“ bendradarbiauja su „AsstrA“ komanda ir užsako nugabenti automobilius iš Vokietijos. „AsstrA“ sėkmingai bendradarbiauja su klientais, kurie iš Europos į NVS gabena „Fiat“, „Škoda“, „Tesla“, „Renault“ ir „Volvo“ automobilius.