Lenkijos statistikos departamento duomenimis, 2020 m. sausio–rugsėjo mėnesiais šalis iš Kinijos importavo prekių už 87,9 milijonus Lenkijos zlotų, tuo tarpu prieš 12 metų šis metinis rodiklis buvo du kartus mažesnis. Naujasis „šilko kelias“ užtikrina nuolatinį krovinių srautų Eurazijos keliais didėjimą, ir tai prognozuoja Lenkijos logistikos bendrovėms šviesią ateitį.
2014 m. Eurazijos geležinkeliais važiavo 307 traukiniai. Per 5 metus šis skaičius išaugo iki 8 000. Per šį laikotarpį modernizuota Lenkijos transporto infrastruktūra, įskaitant geležinkelius ir uostus, pastatyti nauji logistikos centrai ir įvairiarūšio transporto terminalai, užmegzti ir reguliariai palaikomi nauji tarptautiniai ryšiai.
![]()
Anna Reczulska
„Skaičiai daug pasako. Lenkija yra reikšmingas naujojo „šilko kelio“ tranzito taškas. Nepaisant to, rinkos tendencijos turėtų būti nuolat stebimos, kad būtų galima nedelsiant patenkinti Kinijos ir Europos krovinių siuntėjų poreikius. Atnaujinta infrastruktūra, strateginių geležinkelių tinklo elementų modernizavimas ir investicijos į terminalus užtikrina, kad kroviniai bus pristatyti laiku, ir didina prekybos kelių laidumą. Tai suteikia Lenkijos įmonėms konkurencinių pranašumų ir sustiprina Lenkijos, kaip Europos transporto centro, poziciją“, – sako Anna Reczulska, „AsstrA-Associated Traffic AG“ ES Geležinkelių krovinių skyriaus vadovė.
Nepaisant koronaviruso nulemtų apribojimų, siūloma vis daugiau įvairiarūšio krovinių gabenimo sprendimų. Geležinkelių transporto administracijos duomenimis, 2020 m. antrąjį ketvirtį naudojantis mišraus krovinių gabenimo schemomis buvo pervežtas rekordinis krovinių kiekis – 5,5 milijonai tonų. Tuo pačiu laikotarpiu 2018 m. ir 2019 m. krovinių apimtys atitinkamai siekė 4,3 ir 4,7 milijonų tonų.
Prognozuojama, kad konteinerių paklausa ir toliau augs, kadangi pandemijos metu paaiškėjo, jog konteinerių gabenimas geležinkeliais yra patikimas būdas gabenti krovinius. Tuo pačiu metu oro transporto paslaugų kaina išaugo keturis kartus. Įvairiarūšis krovinių vežimas pateisino Kinijos krovinių siuntėjų ir Europos vartotojų lūkesčius. Pakrautų konteinerių skaičius priklauso nuo to, kokie vagonai skiriami konkrečiai transporto rūšiai, dažniausiai tai būna 41–43 40 pėdų konteineriai.
„AsstrA“ klientai gali naudotis visomis geležinkelių transporto ir logistikos paslaugomis. Specialūs traukiniai ir konteineriai yra naudojami teikiant individualias paslaugas nuo durų iki durų atsižvelgiant į konkrečius klientų poreikius. Per pirmuosius dešimt 2020-ųjų metų mėnesius įmonių grupės specialistai geležinkeliais ekspedijavo daugiau kaip 4,5 tūkstančius birių, negabaritinių, sunkių ir pavojingų krovinių.
„Krovinių gabenimas įvairiarūšiu transportu yra prekybos tarp Kinijos ir Europos ateitis. Prekybos santykiuose su Azija Lenkija užima tvirtas pozicijas. Tačiau tokios šalys kaip Lietuva, ypač Kaliningrado sritis, taip pat vis labiau įsitraukia ir dalyvauja vežant krovinius Eurazijos koridoriumi. Tolesnė plėtra yra orientuota į tokius transporto sprendimus kaip krovinių gabenimas konteineriniais laivais, traukiniais ir sunkvežimiais. Lenkijai tenka svarbus vaidmuo Europos tvaraus transporto plėtros strategijoje, kuria siekiama padidinti transporto sektoriaus potencialą ir garantuoti aplinkos tvarumą“, – apibendrina Anna Reczulska.