Internetinio portalo „Trend Economy“ ataskaitos duomenimis 2020 m. Lietuvos eksporto apimtys siekė 32 milijardus JAV dolerių. Palyginus su 2019 m., 2020 m. į užsienį parduodamų lietuviškų prekių apimtys sumažėjo tik 1,19 proc. Dažniausiai eksportuojamos prekės buvo baldai, kurie sudaro 8,08 proc. visų eksportuojamų prekių, ir gamyboje naudojama įranga, sudaranti 8,74 proc. visų eksportuojamų prekių. Lietuvos baldų pramonėje dirba daugiau kaip 50 tūkst. darbuotojų.
![]()
Jonas Krukis
„Pastaruosius 5 metus Lietuvos pramonė nuolatos augo. Žinoma, pandemija paveikė ekonomiką, tačiau eksporto apimtys tebėra didelės. Dėl koronaviruso nulemtų apribojimų Lietuvos gamintojai eksportuoja į skirtingas šalis, – sako Jonas Krukis, „AsstrA“ Prancūzijos padalinio Prekybos sausumos keliais vadovas. – Į Baltijos šalis importuojama mažiau, taip pat sumažėjo tranzito srautai iš Vakarų Europos ir JAV. Vežėjams yra nuostolinga gabenti prekes iš Lietuvos į užsienį „doko“ tarifais, kadangi nėra garantijos, kad grįždami atgal jie gabens krovinius“.
Importo ir eksporto disbalansą sustiprino tai, kad dauguma Lietuvos vežėjų savo transporto priemonių parką išnuomojo Vakarų Europos įmonėms. Dėl to labai trūksta transporto priemonių, kuriomis būtų galima eksportuoti prekes.
Nepaisant rinkos svyravimų 2020 m. spalio mėnesį „AsstrA“ atstovybė Vilniuje atnaujino darbą su pagrindiniu Lietuvos baldų dalių gamintoju. Pirmojo karantino metu gamyklos veikla buvo sustabdyta. Nuo birželio mėnesio gamyba atnaujinta ir jos apimtys pamažu grįžta į prieš karantiną buvusį lygį. „AsstrA“ padeda įmonei gabenti baldines juostas iš Lietuvos į Prancūziją sausumos keliais.
Prasidėjus pandemijai transporto kainos pakilo ir „doko“ tarifai, nustatyti 2020 m. pradžioje, tapo nebetinkami. „AsstrA“ komanda turėjo dvi galimybes: išlaikyti vežimų apimtis žinant, kad pristatymai vėluos ir viršys biudžetą, arba objektyviai įvertinti naujas aplinkybes ir atvirai jas aptarti su klientu. „AsstrA“ komanda pasirinko antrąjį variantą.
„Diskusijų metu su klientu atvirai kalbėjomės apie eismo srautus ir būtinybę nustatyti didesnius tarifus, reikalingus užtikrinti pristatymą laiku. Dėl šio požiūrio klientas ir toliau vertina „AsstrA“ kaip ilgalaikį partnerį, teikiantį kokybiškas transporto paslaugas. Iš Lietuvos į Prancūziją kas savaitę siunčiame vidutiniškai 2–4 sunkvežimius, kiekvieną mėnesį gabenančius vis daugiau siuntų. Vasario mėnesio gale buvome išsiuntę daugiau kaip 40 vienetų. Klientas patenkintas pasirinktos prekybos linijos paslaugų kokybe ir plečia bendradarbiavimą su „AsstrA“. 2021 m. „AsstrA“ komanda suorganizavo pirmuosius pristatymus iš Lietuvos į JK“, – priduria Jonas Krukis.