Automobilių pramonė yra vienas iš trijų labiausiai pirmosios pandemijos bangos 2020 m. paveiktų sektorių. Kaip nurodyta „Pinterest“ tendencijų apžvalgoje, parengtoje remiantis 400 milijonų naudotojų auditorijos paieškos užklausomis, vis dėlto šiais metais vėl išaugo automobilių, motociklų ir motorolerių populiarumas.
„Naujoje realybėje“ vykdami į kasdienes keliones ir trumpas savaitgalio ekskursijas, žmonės vėl persėdo į asmeninio naudojimo transporto priemones. Taip pat stebimas įvairių stovyklavimo formų atgimimas. Pavyzdžiui, „motociklo palapinės“ paieškų skaičius „.Pinterest“ per praėjusius metus išaugo 100 %. Tuo pat metu keičiasi stereotipinis požiūris, kad automobilių sektorius yra „vyriška“ sritis. Pasaulinės įtraukties ir lygybių galimybių tendencijos pasiekė ir automobilių sektorių.
Pavyzdžiui, birželio mėn. vykęs kasmetinis Automobilių sektoriaus moterų susitikimas (Women Automotive Summit) pritraukė daugiau kaip 500 dalyvių iš 30 šalių. Tai internetinis susitikimas, kurio tikslas yra suburti įvairių sektorių moteris specialistes, kad būtų galima dalytis sėkmės istorijomis ir užmegzti naujus ryšius, kurie galėtų padėti bendradarbiauti ateityje. Tarp 37 susitikimo pranešėjų buvo „Mercedes-Benz AG“, „Peugeot“, „Renault Group“, „Audi AG“, „Toyota Motor Company“ ir kitų lyderiaujančių automobilių pramonės įmonių atstovai.
Pasak „AsstrA“ automobilių pramonės logistikos pardavimų specialistės Viktorijos Kosterinos, pagrindiniai renginio akcentai buvo galimybės užmegzti ryšius ir įkvepiančios ekspertų kalbos.
![]()
Viktorija Kosterina
„Pranešėjai pateikė savo pristatymus atsitiktine tvarka, todėl informacijos srautas buvo labai įvairus. Mes surengėme specialius susitikimus, kurie padėjo mums pažinti vieni kitus, pristatyti savo įmones ir aptarti tai, ką pranešėjai pasidalino su mumis. Į mūsų tinklus įtraukėme daug naujų žmonių ir pasiūlėme daug naujų idėjų verslui ateityje“, – pasakoja Viktorija Kosterina.
Susitikimo dalyviai aptarė automobilių sektoriaus skaitmenizavimą, technologines tendencijas ir žaliąsias iniciatyvas. Jie analizavo tiekimo grandinės sutrikimų priežastis ir elektroninių bei tradicinių pardavimo kanalų optimizavimo metodus. Pagrindinė viso renginio tema buvo moterų vaidmuo šiame sektoriuje.
“Šiandien kinta visuomenės mąstysena dėl profesijų skirstymo į stereotipines „vyriškas“ ir „moteriškas“ kategorijas. „AsstrA“ komandoje yra 66 % moterų ir 34 % vyrų, nepaisant to, kad logistika istoriškai buvo laikoma vyrišku sektoriumi. Čia sėkmė priklauso nuo profesinių įgūdžių ir asmeninių savybių, o ne nuo lyties. Tokie renginiai suteikia galimybę pasisemti įkvėpimų toliau tobulėti šioje srityje, nepriklausomai nuo aplinkybių", – priduria Viktorija Kosterina.