Praėjo dešimt metų nuo to, kai pirmasis greitasis konteinerinis traukinys buvo išsiųstas iš Kinijos į Europą. 2011 m. kovo 19 d. įvyko bandomasis pristatymas iš Čongčingo (Kinija) į Duisburgą (Vokietija). Traukinys per 16 dienų įveikė 11 000 km. Per tolesnius dešimt metų iš Kinijos į Europą ir atgal vyko daugiau kaip 33 000 konteinerinių traukinių. Šiandien greitųjų geležinkelių transportas toliau atlieka vis svarbesnį vaidmenį tarptautinėje logistikoje ir aptarnauja vis daugiau krypčių. „AsstrA-Associated Traffic AG“ apibūdino konteinerinių traukinių rinkos būklę 2021 metais.
Vladislav Martin, Kinijos-ES krovinių vežimo geležinkeliais skyriaus vadovas
![]()
Vladislav Martin
Greitųjų geležinkelių (HRS) transportas perkėlė tarptautinę prekybą į kitą lygmenį. Ši alternatyva jūrų ir oro transportui sudarė galimybę elektronikos ir plataus vartojimo prekių gamintojams greitai bei saugiai pristatyti prekes iš Kinijos į Europą. „AsstrA“ statistiniai duomenys patvirtina augančią šios alternatyvios paslaugos paklausą: per 2021 m. pirmuosius tris ketvirčius greitųjų geležinkelių (HRS) transportu mes išsiuntėme 2800 dvidešimties pėdų vieneto ekvivalentų (TEU) iš Kinijos į ES.
Lenkija, Čekija, Vokietija, Vengrija ir Italija buvo populiariausios pristatymą greitųjų geležinkelių (HRS) transportu iš Kinijos užsakiusių „AsstrA“ klientų paskirties vietos ES. Pristatymo laikas nuo durų iki durų į šias šalis svyruoja nuo 25 iki 35 dienų. Įmonių grupė organizuoja krovinių vežimą į visas Europos šalis. Ilgiausias greitųjų geležinkelių (HRS) transporto maršrutas iš Kinijos į ES – 13 000 km iki Madrido (Ispanija).
2021 m. Prancūzija tapo nauju krovinių pristatymo iš Kinijos greitųjų geležinkelių (HRS) transportu punktu Europos Sąjungoje. Per pirmąjį ketvirtį, „AsstrA“ Kinijos-ES krovinių vežimo geležinkeliais skyriaus komanda suorganizavo pirmąjį tokį pristatymą klientui.
„AsstrA“ komanda Šanchajuje tiesiogiai dirba su traukinių operatoriais, kad išvengti tarpininkų, optimizuoti išlaidas ir užtikrinti skaidrią tiekimo grandinę. Bendrovės specialistai teikia papildomas paslaugas, tokias kaip pirmosios ir paskutiniosios mylios transportas, muitinės formalumų tvarkymas, dekonsolidavimas ir konsolidavimas bei krovinių krovimo į konteinerius priežiūra.
Jekaterina Voronova, Kinijos-NVS krovinių vežimo geležinkeliais skyriaus vadovė
![]()
Jekaterina Voronova
Mes teikiame krovinių vežimo greitųjų geležinkelių (HRS) transportu paslaugas iš Kinijos į įvairias paskirties vietas NVS šalyse. Baltarusijoje, Kazachstane ir Uzbekistane „AsstrA“ vietinės komandos gali priimti krovinius stotyse ir organizuoti pristatymą nuo durų iki durų į gavėjo sandėlį. Svarbu turėti omenyje, kad greitieji konteineriniai traukiniai vyksta tam tikrais maršrutais, kad būtų kuo trumpesnis tranzito laikas. Mados, grožio, aukštųjų technologijų ir transporto priemonių gamybos pramonės sektorių klientai ypač vertina trumpą pristatymo laiką. Jei krovinys turi būti pristatytas į stotį, kurios neaptarnauja konteineriniai traukiniai, įmonės ekspertai gali organizuoti krovinio pristatymą kelių transportu ar pervežimą vienu vagonu iš greitųjų konteinerinių traukinių atvykimo stočių.
Dauguma Kinijos-NVS krovinių greitųjų geležinkelių (HRS) transportu gabenami. Kroviniai pristatomi į Jekaterinburgo Tovarny stotį, Šušary stotį Sankt Peterburge ir Maskvos mazgines stotis (Vorsino, Bely Rast, Elektrougli, Kresty, Khovrino, Selyatino). Greitieji konteineriniai traukiniai reguliariai kursuoja šiais maršrutais. „AsstrA“ komanda gali išsiųsti klientui skirtus traukinius į bet kurią stotį. Šių konteinerinių traukinių sąstatų tūrį sudaro 50–60 keturiasdešimt pėdų konteinerių. Iš viso, įmonių grupė nuo 2021 m. sausio iki rugsėjo mėn. organizavo daugiau nei 6,000 dvidešimties pėdų vieneto ekvivalentų (TEU) pervežimą greitaisiais konteineriniais traukiniais iš Kinijos į NVS šalis. Be to, 2021 m. lapkričio mėn. „AsstrA“ išsiųs išimtinai tik mūsų klientų prekes gabenantį greitąjį konteinerinį traukinį. Lapkričio 20 d. iš 44 keturiasdešimt pėdų konteinerių sudarytas traukinio sąstatas išvyksta iš Čangšos (Changsha) stoties į Vorsino stotį (Maskva). Numatomas kelionės laikas nuo stoties iki stoties yra 20–25 dienos. Kinijos geležinkelių NVS komanda Maskvoje teiks konteinerių priėmimo ir išleidimo paslaugas, taip pat organizuos paskutiniosios mylios pristatymą klientams.
Irina Zaika, Kinijos-NVS krovinių vežimo geležinkeliais skyriaus krovinių ekspeditorė
![]()
Irina Zaika
Ukrainoje sparčiai auga susidomėjimas greitųjų geležinkelių (HRS) transportu tiek tarp mūsų Ukrainos, tiek tarp ES klientų, Jei kyla problemų dėl rezervavimo greitųjų geležinkelių (HRS) traukiniuose vykstančiuose į ES, Kijevo Liski stotis išlieka puiki alternatyvi paskirties vieta. Dėl Ukrainos patogios vietos, galimi paskutiniosios mylios pristatymai per trumpą laiką ir „AsstrA“ komanda yra pasirengusi sutvarkyti reeksporto dokumentus visiškai laikantis galiojančių taisyklių.