Travis Aldridge
JAV krovininio transporto rinka yra didelė ir labai konkurencinga. Šis segmentas sudaro 5–6 % šalies bendrojo nacionalinio produkto. 2020 m. JAV krovininio transporto pramonės bendros metinės pajamos siekė 732,3 mlrd. USD, o bendros veiklos pajamos – daugiau nei 384,6 mlrd. USD. Remiantis Amerikos sunkvežimių asociacijos (angl. American Trucking Association) prognozėmis, šalies krovinių gabenimas sparčiai intensyvės ir iki 2022 m. pabaigos padidės 24 %.
Logistikos sektoriuje kelių transportas suteikia galimybę krovinius pristatyti laiku ir sumažina papildomas išlaidas. Todėl JAV įmonės, turinčios prieigą prie greitkelių, renkasi šį pristatymo būdą. Išskyrus birius krovinius bei naftą ir dujas, daugiau nei 70 % šalies krovinių gabenama keliais. Remiantis Krovinių gabenimo tyrimų partnerių (angl. Freight Transportation Research Associates) duomenimis, 2021 m. pradėjo veikti 109 340 naujų krovinių gabenimo įmonių, t. y. 45 % daugiau nei 2020 m., kai darbą pradėjo 59 538 naujos įmonės. Transportavimo keliu sektoriuje yra daugiau nei 679 127 savininkai ir dispečeriai, tarp kurių 33,2 % yra moterys, o 66,8 % – vyrai.
Kaip ir Europoje, JAV krovinių gabenimas skirstomas į tris sektorius: pilnai pakrauto sunkvežimio krovinys (angl. FTL), smulkūs kroviniai (angl. LTL) ir kurjerio paslaugos. Transporto paslaugų pirkimas vykdomas dviem būdais: per paieškos sistemas arba kreipiantis į brokerius. Pirkėjai, turintys nuolatinių ar laiko atžvilgiu svarbių pristatymų, teikia pirmenybę brokeriams. Jungtinėse Amerikos Valstijose įmonė, norinti tapti krovinių pervežimo brokeriu, privalo turėti licenciją ir, priklausomai nuo jos dydžio, turi sumokėti 10 000–100 000 USD užstatą. Šis užstatas – kaip priemonė apsisaugoti tuo atveju, jei brokeris nevykdo kai kurių finansinių įsipareigojimų vežėjui.
Gavęs užsakymą iš kliento, brokeris pradeda ieškoti reikiamo dydžio transporto iš savo tiekėjų bazės arba paskelbia apie gabenimui keliamus reikalavimus internete. Brokeriui suradus galimą gabenimo partnerį, abi šalys aptaria siuntos specifiką, t. y. pristatymo terminus, kainą, kubatūrą ir svorį.
Apsikeitę dokumentais ir deramai ištyrę vienas kito patirtį ir akreditacijas, taip pat sužinoję abiejų šalių įmonių registracijos numerius (angl. Motor Carrier registration number), sandorį pabaigia. Priėmus ir patvirtinus užsakymą, vadovaujantis dispečeris paskambina į siuntimo sandėlį ir pateikia transporto priemonės numerį, vairuotojo kontaktinę informaciją bei krovinio atsiėmimo laiką. Kartais vadovaujantys dispečeriai, laikydamiesi priežiūros procedūrų, nesidalija vairuotojo telefono numeriu. Be to, ne visi vairuotojai sklandžiai kalba angliškai, todėl vadovaujantis dispečeris tam tikras problemas gali išspręsti lengviau.
Siekdami pagreitinti atsiskaitymą už transporto paslaugas, vežėjai dažnai naudojasi faktoringo įmonių, už palūkanas prisiimančių finansinius brokerio įsipareigojimus, paslaugomis. Palūkanų dydis priklauso nuo krovinius pervežančios įmonės dydžio, nuo prie konkretaus užsakymo dirbančių vilkikų skaičiaus ir nuo krovinio dydžio.
Kaip teigia Travis’as Aldridge’as, „AsstrA Tampa“ filialo vadovas: „Šiais sudėtingais laikais „Tampa“ komanda toliau puoselėja ir palaiko aukšto lygio santykius su klientais ir tiekėjais. Šie santykiai užtikrina pasitikėjimą ir padeda mums dirbti kartu bet kokioje situacijoje. Mūsų tikslas – augti kartu su klientais ir vežėjais. Kartu mes geresni.“
Autorius: Anna Kom.